Esileht » Teated ja Kuulutused » Teated »

Tartu Rooma-katoliku kirikus

14.10.2008 | | Rubriik: Teated

Sel laupäeval, 18. oktoobril kl 14-15 tutvustab Jakobi Mäe Kultuurikojas piiskop isa Philippe Jourdan pereväärtusi ja vanemate osa laste kasvatamisel. Kutsutud on kõik huvilised.

19 Kommentaari artiklile “Tartu Rooma-katoliku kirikus”

  1. Anonüümne ütles:

    kuulutama kogu aeg seda, kus ja millal Neokatehumenaat või Opus Dei oma manipulatsiooniüritusi korraldavad, miks pole aga kirjas kus Saientoloogid kokku tulevad! See on ju karjuv ebaõiglus!

  2. Eremiit ütles:

    Katoliku kirikus tema pika ajaloo jooksul (nii rooma kui ka kreeka katoolses kirikus) on olnud palju eeskuju väärivat. Näiteks müstikud. Mis oleks kirik ilma müstikuteta, tihti kuiv õpetus. Ka Luther hindas müstikat, on isegi kirjutatud Lutheri müstilistest vaadetest tema õpetuses. Kuid olgu sellega, kuidas on, luteri kirikus pole müstikute traditsooni ega suuri müstikuid. Isegi põlatud on neid.
    Siis munklus.Tänu rändmunkadele said vanad eestlased aimu ristiusust, mungad ei toonud kristlust tule ja mõõgaga. Lutheri suur viga oli, et ta tühjendas kloostrid, kuigi ta ise oli ka alguses tulihingeline munk.Munkade traditsioon nii Ida kui Lääne kirikus on imetlust vääriv ning ka protestantlikus kirikus (nt.anglikaani) taastatakse tasapisi munklust kommuunide näol.See on väga rõõmustav.

  3. Anonüümne ütles:

    ja tänu ristisõdadele said paljud paganad kohe Jumala kohtu ette minna ja inkvisitsioon osutas samuti inimkonnale ohtrasti teeneid. Paraku Eesti katoliku kirikus pole tänapäeval ei müstikuid ega munkasid, vaid ainult inimesi psüühilisse orjusse püüdvad sektid. Sellepärast on neile reklaami teha ebamoraalne ja kui Jumal juhtub viimaks siiski olemas olema, siis tuleb niisuguse teguviisi eest kord tasuda.

  4. Eremiit ütles:

    Ma ei rääkinud ristirüütlitest, kes tule ja mõõgaga meile “ristiusku” tõid, nemad olid gängsterite jõuk nagu kirjutab meie maailmakuulus teoloog Arthur Võõbus. Eesti katoliku kirikust tean ma vähe, olen tutvunud nende koduleheküljega, kooliprogrammiga, tunnen paari inimest, väga kena inimest katoliku kirikust, hindan väga Vello Salot, kes meile raskel ajal tegi palju tööd, et me vabaks saaksime ja tema kirjastuses Maarjamaa on ilmunud ka Uku Masingu luulekogusid sel ajal, kui meil temast ei juletud iitsatadagi, isegi intelligents vaikis ta maha, rääkimata kirikust, kust ta sunniti lahkuma.
    Kas meil praegu müstikuid katoliku kirikus on ,seda ma tõesti ei tea, ma tean ainult ,et katoliiklased Anne Maasik ja Heikki – Rein Veromann laulavad väga ilusasti ja progeerivad just eesti luuletajaid-müstikuid, nt. Ernst Ennot jt. Lauri Sommer on kirjutanud lausa pika uurimuse eesti müstilise luule traditsioonist. Tutvuge sellega, kosutav lugemine.

  5. Magnus ütles:

    Siin kommentaarides kritiseeriti katoliku kirikut. Noh see selleks. Nii nagu igast rahvusest on pätte ja kaabakaid aga ka häid, haeituid ja toredaid inimesi. Täpselt samamoodi on ka kirikutes. Igas koguduses leidub nii häid kui ka halbu inimesi. Ka luteri kirik ON VIGU TEINUD EGA KA PRAEGU POLE VEATU! Jeesus ütles, et enne kui näed pindu teise silmas, aga palki oma silmas ei märka! Igaüks jäägu oma kiriku, koguduse juurde. See et luteri kirikus püütakse katoliiklaseks end näidata eriti missa näol… kuivõrd ka see on õige?

  6. Anonüümne ütles:

    Küsi seda EELK kodulehelt (www. eelk.ee). Seal on eraldi rubriik “Küsimused ja vastused”.

  7. Harri Kingo ütles:

    Magnusega 10:44 väga nõus.

    Kirikutesse ja kogudustesse kuuluvad ikka tavalised inimesed, kes pole kaugeltki eksimatud. Ja neid ekslikke on igas kirikus olnud ja igal ajastul olnud. On ka täna.

    Meil tuleks hinnata nende kõikide head tahet ja headuse püüdlemist. Kuid meil tuleks ka aidata inimest, kes on eksi länud.

    Mäletate: tuleb vihata pattu, kuid armastada patust. Nii me peaksimegi üksteisesse suhtuma, ebatäiuslikud, nagu me oleme – armastusega, armastades – teenides.

    Kahjuks on Eestis märgata õige palju isiklikku vaenu eri konfessioonide esindajate vahel, ja selle üle on küll kurb meel.

  8. preester Amalie ütles:

    Ehk Härra Kingo selgitaks, mis on tema arust patt?

  9. Harri Kingo ütles:

    Patt on teadlik ja tahtlik Jumalale ja tema tahtele vastuhakkamine.

    Teadlik – inimene annab selgelt endale aru oma mõtte, sõna ja teo sellisest väärtusest.

    Tahtlik – inimesel oli ka teisi valikuid, kuid ta valis selle tee.

  10. Harri Kingo ütles:

    Nii inimlik eksimus, mis pole veel patt, kuid ka otsene patt on mõlemad ühekordsed mõte, sõna või tegu. Eksimuse ja patu kordamine viib isiksuses pahe väljakujunemisele. Pahe kestmine viib kurjusega samastumisele. Ja see viib isiksuse hävingule.

  11. preester Amalie ütles:

    Kas ka seks on patt?

  12. Harri Kingo ütles:

    Seks võib olla patt, võib mitte olla. Ega tegu ise pole patune või õige. Ikka inimene, kes teeb teo, on kas patune või õige. Patuse seks on patune, õige seks on patust puhas.

  13. Anonüümne ütles:

    Peatselt pärast Opus Deisse astumist kogesin, et hoolimata esimeste aastate eriti intensiivsest õppimisest ei lõpe ühingu liikmete väljaõpe kunagi. Alguses saab uus liige ettekandeid, vaatlusi ja kirjakommentaare kuulates teada palju

    84

    uut (ja talle sageli üllatavat) ühingu kohta, kuhu ta astus. Teatud aja möödudes tekib aga tase, kus ettekantav materjal on juba enam-vähem teada, uue ja mõnikord võõrapärase võlu on haihtunud ning lõpmatult korratu kuulamine muutub tüütuks ja pingutavaks, raskeks kannatlikkuseharjutuseks. Opus Dei tohutu mahuga, mitte iialgi lõppev haridusprogramm toitub pidevalt uuendatud üksikasjadest ja kordamisest.

    http://opsisewaade.blogspot.com

  14. Jaan Tooming ütles:

    Lisaksin Eremiidi kirjutisele : kui soovite anglikaani kloostrite kohta informatsiooni, siis guugeldage: Anglican religious order ,kui luteri kloostrite kohta, siis : en.wikipedia.org/wiki/Category:Lutheran_monasteries.
    Soomes tegutseb üks evangeelne klooster :The Monastery Protestant Community in Enonkoski ,soome keeles : Enonkoski luostariyhteisö.
    Eestis püüdis luua luteri kirikus kloostritaolist asutist õpetaja Vello Salum Pilistveres. Kahjuks ei tea, kas tal see õnnestus.

Tuleb inimesi idast ja läänest, põhjast ja lõunast, ja nad istuvad lauas Jumala riigis. (Lk 13:29)