Tänulikkust ja alandlikku meelt väärtustades

15.05.2008 | | Rubriik: Määratlemata

Sel aastal esmakordselt oikumeeniline noortefestival «Järgmine peatus 2008. Jumal tänatud» on pühendatud Eesti Vabariigi 90. aastapäevale.
Titta Hämäläinen ütles Kambja kiriku trepile ronides, et kirikusse peabki alati minema alandliku meelega. Foto: Rita Puidet
Traditsiooniliselt juulis toimuvad noortepäevad on sel aastal nihkunud ajaliselt sügisele lähemale – need toimuvad 17.–19. augustini Kambjas. Tartu lähedale oodatakse külla nii noori kui ka lastega peresid. Suurejoonelise ürituse korraldajad on valmis vastu võtma tuhatkond osalejat.
Kui 12. aprillil sealse koguduse õpetaja Kristjan Luhamets Kambjat tutvustas, juhtus väike meeleolukas seik, mis suurepäraselt haakub noortefestivali pealkirjaga. Nimelt demonstreeris laste- ja noorsootöö spetsialist Titta Hämäläinen, kuidas pääseb Kambja kiriku uuele trepile, mille kaudu praegu siiski veel kirikusse ei saa. «Kirikusse tuleb ikka alandliku meelega tulla,» naeris Titta, kes põlvili kõrgele trepile ronis.
Noored, kes õhtuti saavad rokkida Saksamaa esineja Claas P Jambori või USA laulja Sarah Kelly laulu saatel, kuulata Joel DeLuna ja ansambli Flammo ning teiste külaliste esinemist, sisustavad päeval aega rühmatöödes osaledes, sportides või mõne muu tegevusega. Loomulikult ei puudu päevakavast palvused, et tänulikus meeles pühima poole pöörduda.
Üks esinejatest, Claas Jambor, ütleb noortefestivali tutvustaval Interneti-leheküljel www.jape.ee, et ta soovib oma laulude kaudu peegeldada Jumala armastust ja anda tunnistust Jeesusest Kristusest. Samal leheküljel saab kuulata ka näidispalu.
Olen veendunud, et need, kes loodu pisiasju märkavad, kas või eksootilist tualetti Kambja kunagise koolimaja õuel, ja neist rõõmustavad, ei kahetse kindlasti, kui Jumala loodud elu teistega jagama tulevad. Osavõtumaks tagab ka täis kõhu, aga telk tuleb ööbimiseks endal kaasa võtta. Vajaliku info leiab juba nimetatud kodulehelt.
Rita Puidet

Meie kõik peame saama avalikuks Kristuse kohtujärje ees. (2Kr 5:10)