Juhime tähelepanu, et tegemist on vana postitusega, seoses millega võib esineda küljenduslikke nõrkusi.

Kolmainupühaks

/ Autor: / Rubriik: Uudised / Number:  /

Milline on Jumal? Selle üle on palju arutletud. Milline on tõeline piibellik jumalakäsitlus? Sellegi üle on palju vaieldud.

Piibel ei kõnele Jumalast abstraktselt, vaid kujutab Teda toimimises, sekkumises inimeste ellu ja maailma ajalukku. Piibli kuulutusest võrsunud õpetus Jumala Kolmainsusest ei ole vaid teoreetiline arutelu, see on imeline võimalus mõista Jumalat nii, nagu Ta on.

A. Helsteini sõnade kohaselt on Jumal see, «mis «juhtub» Isa, Poja ja Vaimu omavahelises suhtes». Kolmainsus on enam kui mõiste, Kolmainsus on suhe. «Jumal on Üksainus, Ta on ülim Ühtsus. Aga ülim ühtsus ei ole mitte jagamatu ühtsus, vaid ühtsus, mis sünnib läbi armastuse dialoogi. Jumal, Üks, on samal ajal iseendas suhe, ja seetõttu saab Ta ka suhet luua» (J. Ratzinger).

Paljude inimeste arvates teeb usk ainujumalasse temast karmi despoodi. Tõepoolest – kui Jumal oleks üksi, kust sünniks Temas siis armastus? Armastus on seal, kus on, kes armastab ja keda armastada.

Kolmainuõpetust ei ole keegi «välja mõelnud», see on võrsunud inimeste kogemustest, otsingutest ja küsimustest. Selle lähtepunktiks on kogu maailmaajaloo keskne sündmus: Jumala inimesekssaamine Jeesuses Kristuses, Temas ilmunud ennastandev armastus. Jumal tuleb inimeste juurde, saab üheks meie seast – nii võime Kolmainsust nimetada mitte üksnes suhteks, vaid avatud suhteks, kuhu on Kristuses haaratud iga inimene ja kogu inimkond. See ei ole mitte ainult Isa ja Poja armastussuhe, vaid Jumala ja inimese armastussuhe.

Kolmainus Jumal on armastuse Jumal, kellele ei ole ükskõik, mis toimub maailmas ja inimeste elus. See on Jumal, kes annab ennast täielikult nii iseeneses kui endast väljapoole – Poja sündimises Isast ja Püha Vaimu lähtumises Isast ning Pojast, aga ka Jumala Poja inimesekssaamises, kannatustes ja ristisurmas. See on Jumal, kes on avatud vastu võtma ja omaks võtma igaüht, kes Temasse usub ja Tema juurde tuleb. K. Barth nimetab Kolmainsust meile suunatud kutseks: «Sind mõeldakse, sinu suhtes kehtib ja sulle tuleb heaks see, mida Jumal oma Pojas on ning teeb.»

Enn Auksmann