Juhime tähelepanu, et tegemist on vana postitusega, seoses millega võib esineda küljenduslikke nõrkusi.

Jumala armastuse ohvritee

/ Autor: / Rubriik: Päevateema ja palve / Number:  /

Vaata, me läheme üles Jeruusalemma ja seal viiakse lõpule kõik see, mis prohvetid on kirjutanud Inimese Pojast.               Lk 18:31

Üks koolinoor oli kunagi kindel, et talle Jeesus ei meeldi. Sellepärast, et ta laskis ennast risti lüüa. See kõnelevat allajäämisest, kaotusest, hävingust …

Ehk on teinekord kuidagi kergem mõelda Jeesusest kui heatahtlikust külafilosoofist, kes halbade asjaolude kokkulangemise tulemusena kisti päevapoliitika pöörisesse, mõisteti süüdi milleski, millest ta võib-olla arugi ei saanud, ja hukati. Patuoinaid on aeg-ajalt ikka tarvis, et ühiskonnas kogunenud pingeid mõneks ajaks maandada.

Kuid Kristuse kannatuslugusid lugedes on selge: Jeesus ei ole allajääja. Kirgastamismäelt laskudes ütleb ta jüngritele: „Vaata, me läheme üles Jeruusalemma ja seal viiakse lõpule kõik see, mis prohvetid on kirjutanud Inimese Pojast“ (Lk 18:31). Ta teab, miks ta Jeruusalemma läheb, ta teab, mis teda seal ees ootab.

Jeesus ei ole allajääja. Pigem vastupidi – tema on sündmuste juht, olukorra valitseja, kui soovite – provokaatorgi. Ta lepib kokku paiga, kus süüa paasatalle; annab jüngritele märgi: minge kaasa veekruusi kandva mehega (Mk 14:13). Betaanias kõlab parool eesli omanikule: Issand vajab seda (Lk 19:31). Ja palmidki olid kaasa toodud Jeerikost. Jeesus teab, kuidas ta peab saabuma pühasse linna, et saavutada see, milleks ta on tulnud (vt Sk 9:9).

Ketsemanis Õlipressi aias pressitakse Jeesusest kui tõelisest viinapuust välja verd ja vett (Lk 22:44). See on meeletu pinge, mis paneb ta verd higistama. See on võitlus instinktiga põgeneda olukorrast, mis on ohtlik. Põgenemise asemel astub ta oma vangistajatele vastu: mina olen see, keda te otsite, laske neil teistel minna (Jh 18:4–8).

Ja nad võtsid Jeesuse …

Joel Siim