Juhime tähelepanu, et tegemist on vana postitusega, seoses millega võib esineda küljenduslikke nõrkusi.

Cantate – Laulge

/ Autor: / Rubriik: Päevateema ja palve / Number:  /

Cantate Domino canticum novum, alleluia: quia mira­bilia fecit Dominus, alleluia: ante conspectum gentium revelavit justitiam suam, alleluia, alleluia, alleluia. Ps. Salvavit sibi dextera eius: et brachium sanctum eius.
Laulge Issandale uus laul, halleluuja: sest Issand on teinud imetegusid, halleluuja: paganate silme ees on ta ilmutanud oma õigust, halleluuja, halleluuja, halleluuja. Ps. Tema parem käsi ja tema püha käsivars on toonud temale võidu. Ps 98[97]:1 ja 2
Ülestõusmisaja keskel on kolm eriliselt rõõmsat pühapäeva. Eelmine pühapäev kandis nimetust Iubilate – Hõisake. Meid kutsuti üles olema rõõmsad eesootava igavese rõõmu lootuses. Järgmisel pühapäeval innustatakse rõõmuhüüdega (Vocem iucunditatis) kuulutama, et otsija leiab ning palujale antakse.
Täna õhutatakse meid laulma, sest Issand on teinud imetegusid (Ps 98:1). Imeteod viitavad siin Jumala tegudele Jeesuses Kristuses, mida igal jumalateenistusel meeles kanname. Need on Jeesuse inimesekssaamine, kannatus ja surm; aga ka tema ülestõusmine surnuist, taevaminemine ja Püha Vaimu läkitamine omade peale (sellest kõneleb vanakiriklik evangeelium Jh 16:5–14). Ning viimaks tema tulemine kirkuses.
Jeesus on kivi, mille ehitajad ära põlgasid, kuid millest sai rajatava hoone kõige olulisem kivi. See on imeasi inimeste silmis – nii kõneleb Ps 118:22–23.
Kuid imeteod viitavad ka Jumala tegudele iisraeli, oma valitud rahva juures ning koguduse juures, nende inimeste juures, kes ülestõusmisööl on veest ja Vaimust uuesti sünnitatud. Jumal on loonud endale uue rahva, kelle ta tahab viia oma riiki.
Seda on võrreldud iisraeli läbiminekuga Kõrkjamerest – nägija Johannes näeb seda uut rahvast kord seismas klaasmere ääres. Nad laulavad uut laulu, mis on ühtlasi vana laul: Moosese laul ja Talle laul (Ilm 15:3). Vanast Testamendist oleme lugenud, kuidas Mooses laulis Jumalale kiitust Kõrkjamere läbimise järel: «Ma laulan Issandale, sest tema on Ülikõrge, hobused ja ratsanikud heitis ta merre» (2Ms 15:1).
Muistne Moosese laul loob tausta suurele ja viimsele pääsemisele Jeesuse juhtimisel. Tähelepanuväärne on võitjate laulu nimetamine Ilmutusraamatus uueks lauluks (Ilm 14:3). Olukord, kuhu usklikud kord jõuavad, on nii eriline, et ükski senine laul ei ole enam kohane.

Joel Siim