Juhime tähelepanu, et tegemist on vana postitusega, seoses millega võib esineda küljenduslikke nõrkusi.

Armastuse ja üksmeele reis

/ Autor: / Rubriik: Uudised / Number:  /

Kuulutuskoosolekule andsid oma sära lapsukesed. Erakogu
Vennastekoguduse Endla palvemaja rahvas käis väljasõidul Hiiumaal.

Hiidlaste kutsel külastati Pühalepa palvemaja, kirikut ja palju teisi paiku. Suurde bussi kogunes laupäeva hommikul 33 vennastekoguduse õde-venda ja ka teisi sõpru. Saime kaela korraliku paduvihma, mis tekitas parasjagu elevust. Laulsime bussis kogu tee, et päike välja tuleks.
Laulu ja palvega
Jõudsime rõõmsatena Pühalepa kiriku juurde, kus ootas vend Lui Remmelg. Ta viis meid ametikooli ühiselamusse, kuhu oli ette nähtud majutus, et saaksime oma asjad ära panna. Seejärel istusime taas bussi ja jätkasime matka. Esimese peatuse tegime pisikeses Käina kogudusemajas. Käisime ka Käina kiriku varemetes, kus toimuvad suvisel ajal lageda taeva all jumalateenistused.
Järgmine peatuspaik oli Luguse palvemaja. Vihm oli üle jäänud. Pidasime palvemajas pikniku, kosutades keha ühisele lauale jagatud kaasatoodud andidega. Tegime ringsõidu ümber Kassari saare, käisime iidses Kassari kabelis, kust ei tahtnud kuidagi ära tulla, sest vaimsus oli nii hea. Kabelis puudub elektrivalgus. Laulsime seal mitu laulu.
Oli aeg minna tagasi Pühaleppa. Palvemajas algas kell 17 kuulutuskoosolek, mida juhatas vend Lui Remmelg. Peakõnelejaid oli kaks: Aldur Vunk Pärnust Immaanueli kogudusest, kes rääkis vennastekoguduse liikumisest Eestimaal, ja Aare Kimmel, kes pidas jutluse Fl 3:12–16 põhjal.
Vahele kuulasime väga heal tasemel ansamblilaulu. Ansamblit juhatas Merle Adelman. Lõpuks laulis kogudus ühiselt laululehtedelt. Laule saatis harmooniumil Kristi Ugam.
Kasvab kristlik põlvkond
Sel õhtul tegid meie kõigi südamed soojaks oranžides värvides rättide ja pluusidega lapsukesed. Nende laul ja pillimäng oli liigutav, lapsed ise nii naerusuised, et neid kuulates ja vaadates ei saanud keegi jääda külmaks. Oli kohe näha, kuidas Hiiumaal panustatakse lastesse, õpetades neid maast madalast Jeesust Kristust tundma, ja sellega kasvatatakse peale uus kristlik põlvkond.
Vend Lui kutsus hüvasti jättes kohtuma hommikul kell 10 Pühalepa kirikus jumalateenistusel. Imeilus päev oli õhtusse jõudnud. Matkalised mandrilt läksid majutuskohta puhkama.
Pühapäev algas Pühalepa kirikus armulauaga jumalateenistusega, mille pidas Rannamõisa koguduse õpetaja Aare Kimmel. Muusikaga saatis Siiri Rüütelmaa harmooniumil. Jumalateenistusel laulis Tallinna Jaani koguduse naiskoor Aivi Otsniku juhatusel. Ärni Kiisküla laulis Marje Singi laulu «Oota Jehoovat», harmooniumil saatis Marika Kahar. Ristiti kaks väikest lapsukest.
Ülihead muljed
Kirikust läksime jällegi palvemajja. Saime keha kinnitada sooja supiga ja pärastlõunal algas teine kuulutuskoosolek vend Lui juhatusel. Kuulasime laule ja sõnavõtte ning laulsime ka ise.
Sõna võtsid ja tervitusi tõid vennad Heljut Kapral, Endel Mikker, Aivar Villems, Hillar Vatsel, Vello Laili, Aldur Vunk. Solistideks olid Ärni Kiisküla, Varju Kunz, kes teenisid lauluga, ja Kalev Vatsel kandlega. Väike koor Endla palvemajast laulis Marika Kahari juhatusel kolm laulu.
Koosviibimise lõppedes läksid lapsed ette ja laulsid koos emade-isadega lahkumiseks laulu «Õnnistussõnad». Jumalaga jättes tänasime Pühalepa rahvast, kes meid soojade südametega vastu võtsid ja võõrustasid. Mandriinimesed kogunesid kes bussi, kes autodesse ja algas tagasisõit Heltermaa poole.
Tegime bussis «vaba mikrofoni», kus kõik said oma muljeid avaldada ja need olid positiivsed, kui mitte öelda ülihead. Olime tänulikud Jumalale, kes kõik nii hästi korraldas ja lubas teoks saada. Koju jõudes säras jälle päike.
Lähemalt saab lugeda www.Pyhalepa.blogspot.com .